fredag 27 mars 2009

Roadtrip from hell

Jodå såatte!

Stoppet när vi skulle hämta upp Anders blev inte alls som vi tänkt oss. Håll i mössan nu kommer en story som inte går av för hakkor.

JO.... 7 mil innan stockholm sitter jag och funderar vad det vad det är som luktar. Bilen stannar och vi rullar med nöd och näppe in på en mack i Järna. Bilen är tvärdöd! 2 timmar i en iskall buss e inte det roligaste på denna jorden, whiskey, öl räddar en än en gång!

Efter många om och men är ersättningsbussen på plats och vi rullar vidare. Trött och sliten somnar jag direkt och blir jag uppväckt på höga kusten klockan 05.35 (det är tid för mitt körpass)
Jag kan ingen annat än säga att jag njöt av varenda mil upp till Umeå, med denna utsikt:
Nu flyter det på rätt så bra... så klart, jag kör ju... ända tilda tills Lycksele!
Jocke vaknar och kan inte prata och måste träffa en läkare, så det är bara att lyda och köra honom dit. När han väl är inne hos farbror doktor sitter bandet kvar kvar i bilen och leker med sina datorer.... när vi väl skall köra i väg Då är batteriet DÖTT!!!!
Efter 13 personer (eller fler) tillfrågade (bla en körskolelärare, som bara total sket i oss) fick vi tag i en riktigt trevlig kille som starta igång oss och vi var på väg igen.
Planerad ankomst 11.00 blev 15.15. Avlastning, riggning och soundcheck på 2 timmar e fan bra, tid för mat!
Inte nog med detta, när vi lastar av bilen halkar Anders och slår i handleden och grinar riktigt illa.... efter två timmars vila vakna han och kan INTE röra armen! Vi kan alltså inte spela idag!!
Efter möte med ledningen beslutar vi att Anders måsta uppsköka läkare och detta sluta i gipsad arm. Vi erbjuder dock att ge ett akkegig (med Jon och Jocke) och de uppskattar vår proffsighet och tackar ja.
Anders och jag drar till läkaren varpå Jon och Jocke sätter ihop ett trubadur gig.
När vi kommer hem igen har jag verkligen gett upp allt hopp och är redo för hemfärd, ställer mig i en dusch och de Anders går in till stället där vi skall spela. När jag är klar går jag in till pojkarna och upptäcker värsta draget. Ingen av oss kan då ge fan i sakerna utan jag sätter mig bakom trummorna och stället är på väg att xplodera. Gitarr, sång, trummor och ett maracass ägg....
Vi kör igenom resten av setet och det är succé, helt otroligt!
Vad som händer framöver får ni reda på i morgon!
Godnatt Sverige, och ursäkta för stavfel (så in i helvetes trött e jag!)

Inga kommentarer: